Nové zážitky a poznatky

23.05.2011 17:38

Stojíme pred školou a čakáme na autobus. Je pondelok 16. máj 2011 a je nás 42 žiakov s dvoma učiteľkami. Chystáme sa na exkurziu do atómovej elektrárne v Mochovciach vďaka projektu na škole, do ktorého sme sa zapojili. Autobus už konečne prišiel a my celí natešení doň sadáme. Cesta autobusom je veľmi príjemná, pretože všade počuť rozprávajúcich sa spolužiakov a smiech. Keď sme už konečne na mieste, všetci sme prilepení na oknách a sledujeme, ako to tam vyzerá. Je to veľmi veľký areál, kde je zamestnaných okolo 1 500  zamestnancov. Jeden pán, pracujúci v elektrárni, nám priblížil históriu elektrárne, ale aj súčastnosť. Dozvedáme sa, že v dedinke Mochovce je už len kostol a cintorín. Po postavení elektrárne sa takmer všetci obyvatelia odsťahovali preč z dediny. Takmer celú plochu dediny tvorí elektráreň. Areál elektrárne je ohradený veľkým múrom a nikto nepozvaný sa tam nedostane. Jadrovú elektráreň tvoria 4 bloky, z toho prvý bol zavedený do prevádzky v roku 1998 a druhý 1999. Tretí a štvrtý blok sú vo fáze výstavby. V elektrárni je nainštalovaný celý rad bezpečnosti, ktorého úlohou je dochladiť reaktor. Chladiacich veží je postavených osem, avšak v prevádzke sú len tri z nich a jeden reaktor sa rekonštruuje. Chladiace veže majú priemer 60 metrov. Celé to tam na mňa pôsobí úplne zorganizované. Neskôr po prehliadke okolia sme vo vnútri budovy. Na začiatku nám pustili krátky film o atómoch a o celej elektrárni. Pán nám dopodrobna vysvetlil celý proces štiepenia atómu a ukázal nám aj model elektrárne, ktorý bol naozaj nádherný. Exkurzia sa mi veľmi páči, pretože získam nové poznatky o jadrových elektrárňach. Cestou domov si spríjemňujeme zastávkou v Nitre, kde troška pobeháme po obchodoch. Na exkurzii sme sa cítili výborne, ale konečne po dlhom dni sme už späť doma.

                                                                                                                    Ema Bujnová IX. A

Kontakt

Projektenergia

projektenergia@gmail.com

Vyhľadávanie

Novinky

08.05.2011 13:24

Aktivity v apríli

Aj my žiaci sme sa zapojili do monitorovania spotreby energie v domácnostiach. V priebehu 10 dní sme sledovali spotrebu vody a elektriny pri bežnej prevádzke domácnosti, ďalších 10 dní za prijatých úsporných opatrení. Čo sme tým získali? Obohatili sme svoje vedomosti a naučili sa: Čo je elektromer, kde je umiestnený v domácnosti a načo slúži, odčítať hodnotu spotrebovanej el. energie / práce / z elektromera, zapisovať tieto hodnoty do tabuľky, z tabuľky vytvoriť graf a zistiť, či spotreba stúpa alebo klesá, ďalej sme sa naučili, že existujú rôzne druhy el. spotrebičov, poznať hodnoty energet. štítku, ktorý z el. spotrebičov je najväčší žrút el. energie, koľko stojí 1 kWh spotrebovanej el. energie v domácnosti, naučili sme sa pracovať s faktúrou za spotrebovanú el. energiu a vodu, čo je záloha, preplatok, nedoplatok, ako a podľa čoho kúpiť ten správny energeticky výhodný el. spotrebič a využívať množstvo návodov ako šetriť energiou a nielen tou elektrickou.  
31.03.2011 20:16

Aktivita v marci

Ďalšia aktivita siedmakov Príroda verzus ľudstvo je obdoba známej televíznej relácie Súdna sieň. Deti sa rozdelili na tím prírody, tím ľudstva a tím sudcov. Príroda tu žaluje ľudstvo za to, ako ju zneužíva, znečisťuje a devastuje. Tím ľudstva sa mal brániť. Tím sudcov nakoniec vyniesol rozsudok na ochranu prírody a odsúdil ľudstvo na doživotné úsporné energetické pravidlá a ekologické spolunažívanie s prírodou. K tejto aktivite mali žiaci pripravené pracovné listy.    
31.03.2011 20:07

Aktivity v marci

V priebehu mesiaca marec sa žiaci 7. a 8. ročníka zapojili do projektu aktivitami zameranými na úsporu energie. Aktivita, ktorú žiaci pomenovali Šetrím, šetríš, šetríme je vlastne skupinová práca žiakov. Na základe prečítania krátkych pracovných textov vytvárali pravidlá šetrenia energie. V textoch sa dočítali o rôznych rodinách. Členovia každej rodiny zjavne nešetrili vodou, teplom, elektrinou a žiaci mali vymyslieť, ako pomôcť týmto rodinám ušetriť energiu a tým aj peniaze. Keďže pracovné texty boli vytvorené realisticky a žiakom pripomínali ich vlastné rodinné prostredie, táto aktivita im umožnila vytvoriť si také pravidlá úspory energií a tým aj financií, ktoré sú použiteľné aj v ich skutočných domovoch.  
28.03.2011 16:45

Aktivity v marci

 Pri príležitosti Dňa vody 22. marca 2011 žiaci VII. B triedy urobili štatistický prieskum o spotrebe vody v našej škole za jeden deň. Obsahoval informácie o škole, počte umývadiel a zariadení WC v škole, ich vyťaženosť – počet osôb na 1 umývadlo a 1 WC, spotrebu vody, výpočty minutej vody pri kvapkaní kohútikov a rady, ako šetriť vodou v škole. Svoje zistenia spracovali do štatistickej tabuľky a vytvorili dokument nazvaný Audit vody. Audit vody VII. A.docx (935,1 kB)
28.03.2011 16:39

Aktivity v marci

  Dňa 22. marca 2011 sa uskutočnili na našej škole dve besedy. Ing. Stolárová a Mgr. Králiková  zo životného prostredia v Topoľčanoch hravou formou priblížili štvrtákom a šiestakom veľmi aktuálnu tému Voda, vodný biotop, využitie vody ako zdroja energie. Žiaci sa dozvedeli odkiaľ berú obyvatelia Topoľčian veľmi kvalitnú pitnú vodu, o znečisťovaní a samočistiacej schopnosti vody, o vode ako zdroji energie, videli video o kolobehu vody, že ňou majú šetriť, vedeli aj oni, čo potvrdili konkrétnymi príkladmi.

© 2010 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode